Kullerharen är en lummig skärgårdsö, centralt belägen i Gävles vackra skärgård

Här finns de flesta bekvämligheter du kan förvänta dig i en fridfull och vacker miljö. Med plats för ett 60-tal besökande båtar är Kullerharen en av Jungfrukustens största klubbhamnar. Stanna till och koppla av med oss, vi har plats för alla! Varmt välkommen till Kullerharen hälsar medlemmarna i Bomhus Båtklubb.

Sjökort Kullerharen

Avstånd till Kullerharen Pos. N 60º 42.82′ E 017º 18.49′

Gävles yttre farled: 6,5 M
Centrala Gävle med Gästhamn: 6 M
Fliskärsvarvet med tank- och miljöstation: 5 M
Husseliharen: 1 M

Inre farled: 3 M
Bönan med Böna kafé: 2 M
Limön med hållplats för Limöbåten: 1,7 M
Utvalnäs och Skärgårdskrogen: 3 M

Att lägga till

Kullerharen har fyra bryggor och sammanlagt 60 båtplatser

Förtöjning sker mot boj eller långsides brygga lugna dagar.

Storbryggan nås norrifrån med direkt anslutning från farleden till Gävle hamn, djupet är gott ända fram till bryggan och lagunen är skyddad mot alla vindar utom nordostlig.

Bryggan i västviken nås från Gävlesidan i prickad led. Djupet är cirka 2 meter med förtöjning mot boj på båda sidor av bryggan. Västviken har egen grillplats och två fina dass.

Vinka när du kommer så hjälper medlemmarna dig att lägga till och förtöja.

Har du frågor innan ankomst, kontakta Mikael på telefon 070 661 49 00.

Att bo

På Kullerharen ligger du lugnt and fridfullt i alla väder

Alla bryggor är utrustade med brygg-el samt belysning.

Saknar du båt eller är ni många som besöker Kullerharen, kanske tillsammans med ungdomar eller med gäster ombord, då finns det tre övernattningsstugor med sammanlagt sex bäddar att hyra.

På ön tar vi hänsyn till varandra och det ska därför vara tyst och lugnt klockan 22 vardagar och 24 på helger.

Vi tar säkerheten på största allvar och hjälper därför varandra om det skulle behövas. På huvudbyggnadens sydöstra hörn finns också en hjärtstartare sponsrad av Sjöräddnings-sällskapet SSRS.

Att leva

Här finns alla bekvämligheter du kan förvänta dig

Stugorna är utrustade för enklare matlagning. I huvud-byggnaden finns ett fullt utrustat kök samt matsal som rymmer många gäster.

Utomhus finns gott om sittplatser i olika miljöer och flertalet grillplatser. Det är bara att duka upp!

Ön har en modern vedeldad bastu med dusch, relax, uteplats samt egen brygga med stege för sköna bad efter bastun.

Fyra stycken fräscha och moderna dass ryms i egen byggnad som också har rinnande vatten. Två ytterligare dass finns i anslutning till västviken.

Tänk på att ön saknar dricksvatten.

Att göra

Kullerharen är en grön oas omgiven av vatten

I huvud-byggnaden finns det saker att göra för både vuxna och barn. Laga mat, se på teve, spela spel, umgås eller bjud till fest.

Stora gräsytor erbjuder olika former av aktiviteter för både barn och vuxna. De mindre barnen kan se fram emot en egen lekplats och studsmatta.

Ungdomar får gärna ta ut optimistjollen på den stora skyddade lagunen. Dessutom finns vattenleksaker såsom åkring att låna.

Samtliga bryggor har badstegar för din trygghet men inbjuder också till både bad och vattenlekar.

Kvällstid samlas ungdomar gärna i vårt ungdomsrum där de umgås, tittar på teve och lyssnar på musik.

Båtlivet blir roligare tillsammans med oss!